<Information> “You can put it into practice right away! What is the SNS utilization technique that captures the hearts of users?” Web marketing seminar for single-item repeat mail-order businesses such as cosmetics and health foods will be held on December 20 (Wednesday) in Akasaka, Tokyo (free / Capacity system / all 3 times)

株式会社オプティマイザー(本社:東京都港区 代表取締役:田川 周作)は、2017年12月20日(水)17時より、無料セミナー「プロのWEBマーケターから学ぶ!今さら聞けないEC事業成功のための重要WEB施策(全3回)~最終回 ソーシャルメディア連動施策編~」を東京・赤坂で開催いたします。

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2015年にセミナー開始以来、これまで500社以上のマーケターが参加、さまざまな業界に向けた集客アップ施策をご紹介しています。10月から単品リピート通販事業者さま限定の全3回シリーズセミナーを開催。最終回は「ソーシャルメディア連動施策編」です。

「インスタ映え」が流行語大賞に選ばれるほど、今や私たちの生活の一部となったSNS。

本セミナーでは、ユーザーから愛されるブランドになっていただくために、EC事業者のSNS運用の現状をはじめ、ソーシャルメディア運用におけるKPI設定方法など、EC事業におけるソーシャルメディア活用の必要性について分かりやすく解説。さらに、 Instagram ・Facebook・Twitter・LINE・Youtube、5大SNSの特徴とその効果的な使い分けから、すぐに実践できるユーザーの心を掴むSNS活用術まで、成功例をもとにご紹介します。

ぜひ本セミナーにご参加いただき、SNSマーケティングでEC事業を成功に導くコツを掴んでください。

■セミナープログラム ~ 最終回 ソーシャルメディア連動施策編 ~​
[Part 1] The necessity of utilizing social media in EC business
・Looking back on 2017! Current status of SNS operations for e-commerce businesses
・What is the SNS strategy for a successful e-commerce site?
・How to set KPIs for social media operations

[第2部] すぐに実践できる!ユーザーの心を掴むSNS活用術​
・To become a brand loved on social media
・Tips to lead your e-commerce business to success with SNS marketing
・Instagram, Facebook, Twitter, LINE, Youtube, the characteristics and effective use of the 5 major SNS
・[Case study] Example of using SNS to achieve monthly sales of 50 million yen with 2 employees

[Part 3] Individual consultation session (optional/advance application required)
This is a place where you can discuss your everyday concerns regarding e-commerce shopping.
こちらも参加無料となりますので、日頃の業務でお悩みなどある方は是非お申し込みくださいませ。

*In order to provide you with the latest information, some of the above contents may be subject to change.

■開催概要
・日時:2017年12月20日(水) 17:00~19:00 (受付開始16:40)
・会場: 株式会社オプティマイザー セミナールーム
   (東京都港区元赤坂1-1-7 オリエント赤坂モートサイドビル2F)
・交通: 東京メトロ丸の内線・銀座線「赤坂見付」駅B番出口より徒歩2分
    東京メトロ半蔵門線「永田町」駅7番出口より徒歩4分
    東京メトロ南北線・有楽町線「永田町」駅9a出口より徒歩5分
・定員: 25社(先着順、1社につき3名様まで)
・申込: 詳細及びお申込は以下のURLからお願いいたします。
https://www.optimizer.co.jp/events/ec201712
*This seminar is for advertisers. Please refrain from participation from other companies in the same industry.

■対象
・単品リピート通販を実施している事業者の方
・様々な施策を実施しているものの売り上げが伸びないとお困りの方
・LTVの高い新規顧客(=自社のファン)を獲得したい方
・リピート売上の強化を図りたい方
・マーケティング効率を高めたい方

■今後のスケジュール
第1回 2017年10月26日(木) ※満員御礼※
第2回 2017年11月28日(火) ※満員御礼※
第3回 2017年12月20日(水)
*Each seminar is independent, so you can fully practice even if you only attend once.
*Schedule is subject to change.

~第2回「既存向けリピート率改善&新規優良顧客の集客編」参加者の声(一部)~
○リピート率を上げるための顧客タイプ別での対応の仕方や、優良顧客を獲得するためのLTVを意識した集客方法など、事例をもとに紹介いただいたので分かりやすかったです。(化粧品メーカー)
○これまで顕在層に向けた施策に偏っており、あらためてそれぞれの層にあった施策が必要だと実感できました。さっそく社内で共有します。(ギフト雑貨)など

■□■総参加社数500社を誇るオプティマイザー主催「WEBマーケティングセミナー」
お客様に本当に価値のあるサービスを提供するため、WEBマーケティング施策を活用してインターネット情報の「optimize」=「最適化」を目指す株式会社オプティマイザーが、WEBマーケター向けに無料で開催するセミナーです。

WEBマーケティングに関するさまざまなテーマについて、WEBマーケティングのプロの講師より解説。2015年から毎月開催している各種セミナーは、総参加社数500社を超えます。(2017年12月現在)

<運営会社概要>​
About Optimizer Co., Ltd. (http://www.optimizer.co.jp/)

We are a comprehensive strategic marketing company that is celebrating its 13th year in business. We are collaborating with the ``WEB customer attraction optimization business'' that makes full use of cutting-edge WEB technology, the ``energy optimization business'' in conjunction with electricity liberalization, the Japanese general agent of the popular American apparel brand ``Mud Pie'', and the embassies of various countries. We are developing a variety of businesses that fully utilize marketing theory to connect companies and consumers, such as the ``Overseas Distribution Optimization Business,'' which promotes the wholesale of overseas products such as biomass fuel.

Location: 1-1-7 Moto-Akasaka, Minato-ku, Tokyo Orient Akasaka Motoside Building 2F
Representative: Representative Director Shusaku Tagawa
Established: February 2005
Business content: Web customer attraction optimization business, energy optimization business, overseas distribution optimization business, information transmission optimization business
このプレスリリースには、メディア関係者向けの情報があります。

*This seminar has ended.