* Full house [4/25 Tokyo] Thorough use of triple media! Content Marketing Practical Course (3 sessions in total)

Announcement of free web marketing seminar

日時:2017年4月25日(火) 17:00-18:30(受付開始16:40-)

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4月といえば出会いの季節!
新入社員もやってきて、社内は活気であふれています!
貴社でも先輩社員のみなさんが、後輩に負けじと心機一転、気持ちを高められているのではないでしょうか。

そこで今回!さらなる新規顧客の獲得を目指し、新しい知識との出会いを求めるWEBマーケティング担当者のために、「owned media""earned media""paid media」で圧倒的成果を出す「コンテンツマーケティング実践講座」の開催を決定!

昨年よりもさらにパワーアップした内容をお伝えするため、全3回のセミナーでお届け!
今回は「オウンドメディア」を取り上げます!
(※各セミナーは独立しており、1回のみのご参加でも十分実践いただけます。)

Recommended for the following people

・Those who want to achieve their goals through web marketing
・Those who are considering introducing content marketing but don't know where to start
・Those who are already practicing content marketing but are worried about how to get results.
・トリプルメディアを活用したプロモーションを実施したい方
*If you know anyone who has similar problems, please let us know!

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マーケティングに関わる皆様、最近「トリプルメディア」という用語をよく耳にするのではないでしょうか?

WEBマーケティングを実施し、企業の成長を加速させるうえで重要な3つのメディア「オウンドメディア」「アーンドメディア」「ペイドメディア」を指すんです!

コンテンツマーケティングを戦略的に進める際にも、とても密接に関わっており、メディアの特徴を理解、メディアを選び、最適なコンテンツを投下し、3つすべてを組み合わせることでコンテンツマーケティングの効果を最大化することができます。

そこで!3つのメディアがそれぞれ担う役割と、成果のための最適なコンテンツ作成方法まで、全3回のシリーズでたっぷりお伝え!

今回、第1回目「オウンドメディア」編では、そもそものオウンドメディアに関する基礎知識はもちろん、立ち上げだけで終わらせないためのPDCAサイクルの回し方など、コンテンツの基礎から最新のオウンドメディア活用事例まで徹底解説します!

WEBマーケティングのプロとして戦略設定からクリエイティブの作成、広告運用まですべてサポートできるオプティマイザーだからこそ、お伝えできる内容です!

1回のみのご参加でも充実していますが、さらにすべてご参加いただいた方には、全3回のセミナー資料をプレゼント!
もちろん2回目(5月予定)、3回目(6月予定)からのご参加も大歓迎です。
ぜひお申込みはお早目に!
*If the capacity is reached, you will be placed on a waiting list for cancellations or will be notified of the next time.

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Recommended points of “Content Marketing Practical Course”

[第1部]  必ず知っておきたいコンテンツマーケティングの基礎と実践ノウハウ!

 コンテンツマーケティングにおいて認知から購買につなげるためには、「誰に」「何を」「どういう順番で」伝えるのかが重要です。
 企業都合のプロモーションが見向きもされない今、まずペルソナやコンテンツマップの設定方法をはじめ、コンテンツマーケティングを続けていくための重要ポイントまで、具体事例をもとにご紹介します!

[第2部] 成功するためのオウンドメディア運営のコツ!

 ブランディングや見込顧客獲得を得意とする「オウンドメディア」。
 トリプルメディアの連携を前提とした、企業のデジタルマーケティングの一環として、より戦略的に運用されるケースが増えてきています。
 そもそものオウンドメディアの基礎知識はもちろん、コンテンツの作り方や、立ち上げだけで終わらせないためのPDCAサイクルの回し方まで、最新のオウンドメディア活用事例をふまえて徹底解説します!

[Part 3] Those who don't know are missing out! Introducing recommended competitive analysis tools that can be used for free

In order to achieve results in web marketing, it is not enough to analyze your own company.
It is of course important to know the current situation of your company, but it is also important to understand the situation of your competitors.
This is a free tool that we use during analysis and competitive research, and is very popular in participant surveys, and we will secretly teach it to those who come to our seminars!

This seminar will be limited to 20 companies, as we would like to place emphasis on providing comprehensive information and exchanging opinions with everyone.
Seats are limited! Please apply as soon as possible!

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Seminar overview

◆日時 2017年4月25日(火)17:00~18:30 ※16:40より受付開始
◆Venue Optimizer Co., Ltd. Seminar Room
    \Click here for venue map/
Orient Akasaka Mortside Building 2F, 1-1-7 Motoakasaka, Minato-ku, Tokyo
(Please enter from the entrance next to the coffee shop on the 1st floor on the K Tower side.)
3 minutes walk from Exit B of Akasaka Mitsuke Station on the Tokyo Metro Ginza Line and Marunouchi Line
5 minutes walk from Exit 9a of Nagatacho Station on the Tokyo Metro Namboku Line and Yurakucho Line
4 minutes walk from Exit 7 of Nagatacho Station on the Tokyo Metro Hanzomon Line
◆Capacity 20 companies *Advance registration required
◆Cost: Free *Applications from other companies in the same industry will not be accepted.
◆Program
    第1部:必ず知っておきたいコンテンツマーケティングの基礎と実践ノウハウ
    第2部:成功するためのオウンドメディア運営のコツ
Part 3: Introduction of recommended competitive analysis tools that can be used for free
*Program contents are subject to change.
◆Schedule
    第1回 2017年4月25日(火)「オウンドメディア編」
2nd May 25, 2017 (Thursday) “Earned Media Edition”
3rd June 22, 2017 (Thursday) “Paid Media Edition”
*Schedule is subject to change.

We look forward to your participation!

*This seminar has ended.