*Thank you for full house* [11/28 Tokyo] A must-see for single-item repeat mail-order businesses such as cosmetics and health foods! Improving the repeat rate for existing customers & how to attract new excellent customers is open to the public! ~ 2nd time ~

Announcement of free seminar for single item/repeat mail order businesses

~第2回~
 既存向けリピート率改善&新規優良顧客の集客編

日時:2017年11月28日(火) 17:00-19:00(受付開始16:40-)

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「売上はあげたいけど、何をすればいいかわからない…」
「とりあえず広告をうっているけど、
それがちゃんと自分のお客様として帰ってきているのか、わかっていない。」
と頭を抱えるEC/通販事業者様から、よくご相談をお受けます。

10/26に開催された第1回「新規掘り起こし編」セミナーでは、
参加者から「早速業務に活かしたい!」との声もあり、
講師も私もみなさんのお役に立てて嬉しいです!

~セミナーに実際に参加された方の感想を一部ご紹介しちゃいます!~

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○EC市場について、ECの売上を伸ばしていくにはどうずれば良いか、
ユーザーがCVするまでの道のり、ひとつひとつわかりやすい説明でとても良かったです。
○自社ECサイトの現状を全く分析しきれていないことを痛感。
 EC事業の基本をきけて、大変勉強になりました。自社でやれることを実践します!
(ご回答くださったみなさま、ありがとうございます。)

 

さて!引き続きECサイト売上アップのコツ・ノウハウを学んでいただくために、
いかに今あるお客様のリピート率改善で客単価をあげつつ、
優良顧客になりやすい顧客を獲得してLTV(顧客生涯価値)を伸ばしていくか、
「既存向けのリピート率改善」と「新規優良顧客の集客」の2軸でお伝えする
第2回EC/通販事業者向け無料セミナーを開催します!

今あるお客様のリピートを増やすだけでは、売上を伸ばすにも限界があります。
そもそもの既存のお客様が少なかったり、
すでに既存顧客への施策をいろいろ試しているがなかなか売上がアップしない状況で、
もっと売上をあげようとすると、どうしても新しいお客様が必要です。
そこで大切なのが、新規顧客獲得のタイミングで、
リピート率や将来的にロイヤリティの高い優良顧客になりやすいお客様を発掘して、
LTV(顧客生涯価値)を伸ばしていくことです!

In this seminar,
「リピート」とは何かの定義をはじめ、
リピート率を改善するために必ず見るべき指標までわかりやすく解説。
さらに「リピート率を効果的に高めるためのPDCAの回し方」や
将来を見据えた「新規優良顧客の集客方法」について、事例をもとに詳しくご紹介します。

This is a fulfilling seminar that even those who are attending for the first time can definitely put into practice!
Furthermore, those who attended the first session will be able to deepen their understanding.

 

◆◆Program

[第1部] EC事業成功の鍵はリピート購入にあり!

・そもそもリピート率って?
・リピート率を改善するために必ず見るべき指標

[第2部] リピート率を効果的に高めるためのPDCAの回し方

・あなたの今のお客様はどのタイプ?
・リピートを促すタイプ別のアプローチ方法

[第3部] 新規優良顧客の集客方法とは

・新規顧客獲得からLTVに影響があるの?
・LTVを意識したさまざまな集客方法
・集客効果測定ツール‎活用術

[第4部] 個別相談会(任意/事前申込制)

This is a place where you can discuss your everyday concerns regarding e-commerce shopping.
Participation is also free, so
If you have any troubles with your daily work, please feel free to apply.

If you are even slightly interested, please join us!

 

◆◆Outline of the event

日 時:2017年 11月 28日(火) 17:00~19:00(受付開始16:40)
Venue: Optimizer Co., Ltd. Seminar Room
(Orient Akasaka Mortside Building 2F, 1-1-7 Motoakasaka, Minato-ku, Tokyo)
*Please enter from the entrance next to the coffee shop on the 1st floor on the K Tower side.
Nearest location: 3 minutes walk from Exit B of Akasaka Mitsuke Station on the Tokyo Metro Ginza Line and Marunouchi Line
5 minutes walk from Exit 9a of Nagatacho Station on the Tokyo Metro Namboku Line and Yurakucho Line
4 minutes walk from Exit 7 of Nagatacho Station on the Tokyo Metro Hanzomon Line
Map: https://goo.gl/maps/Vl6hN
Capacity: 25 companies (If there are too many applicants, a lottery will be held.)
Participation fee: Free
Application: Please make a reservation using the application form below.
*We will decline applications from people from other companies in the same industry.

<Schedule>
1st October 26, 2017 (Thursday) *Full house*
第2回 2017年11月28日(火)
第3回 2017年12月19日(火)
*Schedule is subject to change.

*Seminar has ended