成果の出るLPデザインのポイント

はじめに LPの構成の型は普遍的で、どの記事でも同じような流れが推奨されています。しかしながら、型に入れる「クリエイティブアイディア」でサービスの魅力の伝わり方が大きく変わります。 「クリエイティブアイディア」とは、斬新的な「かっこいい」や「かわいい」「おしゃれ」などではありません。商品・サービスの特徴や、業界あるいはターゲットユーザーによって異なる「伝わりやすい見せ方」を適切に選択することです。   成果の出るLPの基本構成 ❶ファーストビュー 📌ポイント何のサービスであるかパ…

クリエイティブ制作にあたり意識すべき点

さまざまなクリエイティブを制作してきたなかで、最低限なにに注意し作っているか、色・フォントに着目しまとめました。 色 デザインを始める際 ベースカラー、メインカラー、アクセントカラーの最低3色を決めることで、全体のデザインの統一感をキープできます。 ベースカラー:最も大きな面積を占める基本となる色(余白や背景・明度の高い色、淡い色・無彩色) メインカラー:印象を決定づける色(キャッチコピーなど ベースカラーより明度の低い色) アクセントカラー:メリハリをつけるための一番目立つ色(ボタンなどに使用…

アフィリエイトサービスを展開するASP「MediPartner(メディパートナー)」がLINE友達追加の成果計測が可能となる機能をリリース

株式会社オプティマイザー(本社:東京都港区元赤坂1-1-7 オリエント赤坂モートサイドビル2F、代表:田川 周作)は、2024年2月1日(火)に自社プロダクトであるASP「MediPartner(メディパートナー)」内の機能追加として、「LINEの友達追加の成果計測」をリリース致しました。 本リリースにより、弊社ASPを介して、LINE友達登録の成果取得が可能となり、広告主様とアフィリエイター様(※1)との掲載条件及び集客方法のダイバーシティ(多様性)の拡大を目的としております。 ※1 成果報酬…

年末年始休業のお知らせ

平素より格別のご高配を賜り、深く御礼申し上げます。誠に勝手ながら、弊社は2023年12月28日(木)~2024年1月3日(水)を年末年始休業とさせていただきます。皆様にはご不便をおかけしますが、何卒ご容赦賜りますようお願い申し上げます。休業中にいただいたメールやFAXでのお問い合わせにつきましては1月4日(木)以降、順次対応させていただきます。ご返答までに少しお時間をいただく場合がございますことを、予めご了承ください。

Instagram campaign measures

Instagram campaign measures You can also interview users! Optimizer's Instagram campaign that utilizes the know-how of web advertising! Do you have any of these problems? I can't increase my followers...I'm afraid that the campaign will violate the rules.I don't know how to operate Instagram ads, and the cost per click is high... Optimizer will use the know-how we have accumulated in web advertising to help you campaign for your Instagram account! What is Instagram? "Keep you close to the people you love and the things you love...

Ad Ebisu Consulting

Ad Ebis Consulting We use Ad Ebis, which centrally manages and measures diversified advertising measures, to analyze and optimize budget allocation for improving the performance of the entire measure. What is Ad Ebis "Ad Ebis" is a marketing effect measurement tool that measures, analyzes, and optimizes marketing measures in order to optimize marketing measures. By converting everything into data, it becomes clear to the user "which channel", "what content", and "at what timing" is the best approach. What you can do with Ad Ebis ・Manage all measures collectively …

Promotion using YouTubers and influencers

What is a YouTuber/Influencer? In recent years, media such as YouTube and Instagram have become increasingly popular among young people. Users who have a lot of viewers and followers in those media are called YouTubers and influencers. YouTubers/influencers are generally called YouTuber/influencer measures to receive requests from companies and introduce products and services. If you introduce a product or service to a person with a large number of subscribers or followers, the number will increase in an instant.